U subotu, 28. maja, održana je prva Nacionalna radionica Participatory Action Research u okviru projekta REVIS – odgovor na vršnjačko nasilje među decom u školama i susednim okruženjima.

Cilj radionice bio je da se učenici i nastavnici iz 10 škola koje učestvuju u ovom regionalnom projektu, iz Srbije, podrže u osmišljavanju pojedinačnih akcija koje će sprovesti u svojim školama kako bi se smanjile negativne društvene i rodne norme koje dovode do nasilja.
Na početku radionice, učesnici su se podsetili na dosadašnje aktivnosti i rezultate u okviru ovog projekta, ondosno na seriju radionica koje su sprovedene u svim školama.

Na njima su deca imala priliku da osveste negativne društvene i rodne norme, razgovaraju o različitim vrstama nasilja koje su najčešće u njihovim okruženjima ali i da osmisle načine na koje se može intervenisati i reagovati u ovim situacijama.

Sva deca su pokazala izuzetnu svest i napredak o razumevanju koliko su neke norme štetne i koliko je važno da se u situacijama vršnjačkog nasilja reaguje. Takođe, oni su izneli svoj stav i apel ka odraslima da ih pažljivije slušaju i uvažavaju, i da im veruju kada prijave neki incident koji se desio u školi.
Svi učesnici su najpre u grupi razmenjivali svoja iskustva sa radionica, a zatim su, pojedinačno po školama, osmišljavali aktivnosti koje bi želeli da sprovedu kako bi škole bile bezbednije mesto za svu decu.

U Srbiji, ovaj projekat implementira Centar za integraciju mladih.

Co-funded by the Rights, Equality and Citizenship Programme of the European Union (2014-2020)